Minggu, 07 Juni 2009

Mengapa aku menulis blog macam haram

Salam,

Post ini adalh untuk menjawap koment2 bernas dan panas susulan drpd post bertajuk "Siri Terselaklah Rahsia Wanita".

1. Terima kasih atas komen2 anda dan ianya sanggat di hargai oleh aku. Aku tak kisah kalau kau nak post anonymus pon, sebab at least kau cakap apa yg kau nak cakap. Tak elok sorok2, mengumpat aku belakang2..mauhahahhaahha...aku tau!!

2. Benar aku ni Sexism, Benar ada baur2 Racism di post Missa Cup dan Maafkanlah aku kiranya cara penulisan aku "uneducated/geli (bukan geli hati yerk)/memburukkan nama kaum lelaki/not "international"/tidak se-anatarabangsa/tidak profesional/memalukan org melayu/disgusting/degrading/discriminating/disrespectful/buat dosa/immature/buat malu."

3. But guess what? I WILL DEFINATELY DO IT AGAIN. Why? Because thats me.

4. Tenggok blog org lain...blog org lelaki sahaja jer yg aku maksudkan

a)Walaupun aku mat jiwang, tapi aku muntah biler bace blog org2 yg try kontrol macho moga2 ader awek bacer blog dier dan kata , "Wow! macho nye dier, sungguh matured pandangan dia, Meh kita kawin!!".Sungguh gay!

b)Aku juga terasa berat kepala biler baca blog2 yg cerita berat2 tentang falsafah hidup atau sastera atau lain2 topik yg heavy, tanpa sebarang relief to the mind. "Woi!!!AKu tak nak baca buku teks. Aku dah abis stadi dah."

c) Aku juga sadly, bravely admit that aku tak suka gak baca pasal agama bila bende yg di ceritakan adalh topik2 yg recycled dan cara penyampaian yg stereotype dan ngantuk. Brothers, skip part yg pusing2 tuh dan go straight to the point dan give us tangible solutions not hypothetical! And Pls don't copy paste from someplace else. I wish that I can write abut religion, but I am afraid that my knowledge is insuficient at this time.

5. So siapakah aku? Aku gila2, infact gila babi, aku kurang hajar, aku kasar and aku tried to be straight forward the best that I can. Aku seboleh2nya tak mahu sorok atau pretend my feelings. Aku seboleh2nya tak mau jadi hipokrit. I tried to, but occasionallly I do failed. Thats known to happen. I hate it when i have to pretend to agree to something just because I need something or nak jaga hati seseorang itu. I hate people that try to control me, be it my parents, my teacher, my lecturers or here in the blog or in the shop as my customer or in the bisnes as my supplier. I want to be merdeka in all sense. I know its impossible, but I tried to. "lawan tetap lawan".

6. Aku tulis blog nih dari otak seorang lelaki kepada seorang lelaki yg lain. Silelah bace balik kalau tak caya. Sebab tuh lawak dier crude/gross because aku suka toilet humour eg chris rock, jim carrey etc. Having said that, aku tau not all males like that kind of humour. Again they found it degrading/immature/ geli bla bla bla. Adakah mereke lelaki berjiwa sensitif ....mungkin. Adakah aku yg tidak sensitif langsung......pon mungkin. As in the busines, although "customer MAYBE is always right" (ni kene buat post lain pasal bab nih), tapi you cannot satisfy everybody. "Pls go to knudel or roshan sir. They are halal as well"

7. Jadi tolonglah jgn suruh aku kontrol macho dan tulis blog the way that YOU WANT ME TO WRITE. You want something educated, civilised bla2, don't come to me. Dah aku camni. Aku immature dan fail uni, what the fak do u expect! Shakespear? Dan Brown?

8. Ngan bini aku pon aku cakap camni. Infact, bende2 nih, pasal perempuan inferior, poligami etc aku dah present kat bini aku dah in the past. Memang dier gelak. Memang dia marah. In fact , she had warned me about the backlash from some of the dangerous stuff that I wrote. Tapi dia tahu thats me. Aku gila. Kau tahu dak ayat paling power aku pernah cakap kat dia, yang define our relationship 15 years ago?

" Aku ni isap rokok dan aku takkan berjanji untuk stop dan aku takkan berhenti isap rokok pon. Kalau kau TAK NAK aku isap rokok, gi cari org lain. Aku ni mcam ni lah, Apa yg kau nampak. Jadi kau nak kat aku ke tidak? Kalau tak nak aku boleh cari org lain!". The rest is history.

Aku tak nak berpura2 berjanji nak berhenti isap rokok, berjanji sehidup semati, tak nak kawin lain, akan membahagiakan dia, merenang lautan api and all that bullshit because I know that not the truth.

9. Jadi kalau ngan bini aku pon aku camtuh, inikan pulak blog nih. Sape lah kau tuh? Ade aku letak parang kat tengkuk kau untuk bace blog aku? Tidak. Internet itu luas nak mampos. Naper lah kau nak bacer blog aku gak. Adakah semata2 kerana kau makan kat kedai aku kau boleh dictate aper aku nak tulis lam blog aku? Tidak. Adakah ape yang aku tulis lam blog itu fakta semata2 dan benar sebenar2nya? Tidak. Tapi aku rase bab pompuan tu "emo, psycho dan gilo" mungkin ader gak sedikir benarnya,based on the koments. Mauhahahahaha. Jgn mare!!

10. In relation to my shop, please don't try to threathen me with the bisnes aspect of swinging bowl. I have seen enough in my short bisnesss life to firmly belief that rezeki datang daripda Allah bukanya dari perempuan atau cina tak sunat. If Allah says berjaya, maka berjayalah, dan kalau Allah dah tentukan gagal, maka gagalah regardles of the customers genatalia.

11. Regarding the name. Ade org kata aku mencemarkan name swinging bowl. Wow, I am honored. Aku tak tau plak namer SB di julang tinggi oleh masyarakat? Celah mana? Muahahaha. Pecah perut aku. I think its silly to change the name now. Well , what do u think?

12. Banyak gak komentar-komentar dok tulis pasal aku ni dah kawin dan have children. Kenape buat gini? Haruskah aku menjawap? Aku plak terasa bodoh. Bill Clinton ader anak bini dan kerja sebagai president USA. Tidak menghalang dia untuk di hisap oleh monica lewinsky di white house. Razak Baginda dengan Altantunya. KJ ngan rasuah. Endless contoh until infiniti. Jadi kawin ngan ada anak tak merubah segala2nya. Asshole before, so asshole now. People makes mistakes or wrongdoings before, during and after marriages. Some people mature at 7 yo, some people never mature until they died. Samalah cam aku.

13. So aku mintak maaf lah kepada sesiapa yg tersinggung. Silelah jgn datang lagi. Better if you stay away because I don't want to offfend you again. Aku akan cuba untuk tone-down a tiny winny bits in the future. I know sometimes aku dah step across the line, but the risk is exciting! Sudah pasti ini adalh kelemahan dari aku, yg lemah iman dan kuat nafsu (jgn gelak!!). Sudah pasti juga, syaitan menjolok aku, maka aku tertumpas ada kalanya.

14. Finally, I implore you to see the lighter side of it. Within the rubbish, there are some gems that i want pass to you, my readers. har har har!. Macam ihsan huhu cakapla. Put into konteks la. Ni bukan dewan masyarakat atau times. Nama kedai swinging bowl, nama blog swinging bowl dan namer aku pon mangkuk statik. Kalau dah mangkuk hayun tuh, takkanlah nak skema dan berilmiah plak? Nanti aku kena tukar name blog dan kedai jadi MANGKUK SKEMA plak! hmm..cantik gak tuh.

Sekain, terima kasih, wassalam.

Comments :

0 komentar to “Mengapa aku menulis blog macam haram”

Posting Komentar

 

Copyright © 2009 by Amoi News

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger